מהי טכניקת אי.אפ.טי – Emotional Freedom What is Technique

טכניקת אי.אפ.טי – הינה טכניקה לשחרור רגשי אשר מתבססת על ערוצי האנרגיה המוכרים ברפואה הסינית (מרידיאנים). על פי הרפואה הסינית קיימים בגוף 12 ערוצי אנרגיה עיקריים (מרדיאנים) שמזינים באנרגיית החיים את האיברים השונים גם ברמה הפיזית וגם ברמה הרגשית.

*השיטה לא מורכבת, מאוד נגישה ופשוטה ללימוד בזמן קצר ביותר

זוהי שיטה פסיכו-אנרגטית המשלבת תהליך אנרגטי וקוגניטיבי/פסיכולוגי, ומשמשת באופן מופלא ועוצמתי לשחרור ממצבים רגשיים ופיזיים כאחד. זה מפתיע, שונה מכל שיטה אחרת וקצת קשה להאמין, אך זה פשוט עובד. הפשטות, המהירות והיעילות מוכיחות את עצמן בכל פעם מחדש גם עם האנשים הסקפטיים ביותר.

באופן הכי פשוט ניתן לומר שהטכניקה דומה לדיקור סיני, אך ללא השימוש במחטים. במקום מחטים הטיפול נעשה באמצעות נקישות/טפיחות בעזרת קצות האצבעות על נקודות מסוימות בגוף תוך התמקדות בבעיה על ידי אמירות מכוונות לבעיה עצמה, לאהבה וקבלה עצמית.

?מהו הרעיון מאחורי השיטה

השיטה יוצאת מנקודת הנחה שכל בעיה פיזית ורגשית מקורה בחסימה או תקיעות אנרגטית. הרעיון מתבסס על הגילוי שכל אירוע טראומטי (נפשי או פיזי), גורם לשיבוש זרימת האנרגיה בגוף ויוצר חסימה אנרגטית כתוצאה מכך אנחנו סובלים מתחושות, מחלות ורגשות שליליים.

אם מסלקים את ההפרעה האנרגטית הזאת, הרגש השלילי פשוט ייעלם. תפקיד הטפיחות העדינות הוא ליצור גירוי והמרצה כדי להחזיר את זרימת האנרגיה למצב התקין ולשחרר בכך חסימות. קיים חיבור לכוח הריפוי הפנימי. העוצמה של השיטה נובעת משילוב המיוחד והחשוב של האנרגטי עם המחשבתי

לדוגמא: אדם עבר טראומה כלשהי שבמהלכה האדם שפגע בו לבש חולצה בצבע אדום. בכל פעם שהוא רואה חולצה אדומה זה מזכיר לו את הטראומה (אפילו בצורה לא מודעת), משהו מתרחש במערכת האנרגטית במוח, והוא חווה בעקבות זה חוויה רגשית חזקה ולא נעימה בכל פעם מחדש. התנהגות מונעת על ידי הרגש

באותה מידה זה יכול להיות שיר או מוסיקה שתזכיר אירוע לא נעים, או סיטואציות מעוררות את הזיכרון התת-מודע

EFT בעצם מנקה ומטהר את ההקשרים המיותרים הללו שעושה המוח עקב מפגש עם טריגרים המזכירים טראומות או מצבים לא נעימים, ועקב כך עוצמת הרגש פוחתת.

הזרמת האנרגיה והתמקדות בתחושה או הרגש מביאים לנטרול הבעיה ומהמתח שנוצר סביבה.

במה הטכניקה מטפלת

הרעיון הוא לנסות את הטכניקה על הכל!!! פשוט לנסות! ולא משנה אם מדובר במצב רגשי, נפשי או פיזיולוגי.

אלפי מטפלים מקצועיים, כולל פסיכולוגים קליניים, מעידים על היכולת שלה להביא לשחרור ממצבים בעלי עומס רגשי כגון טראומות, הלם קרב, נפגעי טרור, התקפי חרדה ופחד, ייאוש, טראומות ילדות אשר גרמו לכעסים, פחדים, דיכאון, עצבות והתמכרויות. תבניות ודפוסי חשיבה מזיקים ותוקעים, קשיים בין הורים לילדים, רגשי אשמה, לחץ, דימוי עצמי נמוך, זוגיות, פוריות, תופעות הקשורות בהריון, ליווי לידה, חוסר יכולת להחליט, שחרור ממצבים פיזיים כגון, אלרגיות, עייפות, סחרחורות, קשיי נשימה, בחילות, כאבי ראש ומיגרנות, כאבי מחזור, עצירות, כאבי גב וצוואר, כאבים כרוניים, עודף משקל  ועוד.

?EFT מה מיוחד בנקודות הספציפיות עליהן נוקשים בטכניקת

אין מדובר בנקודות אקראיות, אלא בנקודות ספציפיות הנמצאות על קצות קווי האנרגיה בגוף המכונים גם “מרידיאנים”. על פי הרפואה הסינית המסורתית, קיימים בגוף האדם 12 זוגות של קווי אנרגיה המחוברים ומייצגים 12 איברים. קווי אנרגיה אלו קשורים למערכת כלי הדם, העצבים והאיברים הפנימיים. לכל !נקודה על מרידיאן יש שם ומשמעות

  • EFT טכניקת

טופחים על 5 נקודות באזור הפנים, 2 נקודות בחזה העליון ומתחת לבית השחי ו- 5 נקודות באצבעות ובכף היד (לעיתים ניתן לפסוח עליהן). רוב המטפלים העוסקים בדיקור ושיאצו מכירים נקודות אלו, ואת תפקידם, והשפעותיהן ברמה הרגשית ברמה הפיזית. כאשר אנרגיה אינה זורמת במרידאנים בחופשיות, או אם קיימות חסימות אנרגטיות, התרחש חוסר איזון אשר משפיע ישירות על היכולת לתפקד באופן תקין.

*אני מטפלת באמצעות השיטה במפגשים של אחד על אחד בקליניקה או בווצאפ

טיפול בשיטת EFT

דורין כהנים 

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.